Az inforadio.hu alábbi cikke szerint Litkey Farkas álláspontja a vitorlás hajók motorhasználatáról nagyon hasonlít a mi céljaink között megfogalmazott állásponthoz! Üdvözöljük, hogy mások is a józan ész hangjára hallgatva hozzánk hasonlóan gondolkodnak. Bár nekünk nem az idelátogató külföldiek szempontjai a leglényegesebbek, a hazai túrázó pontosan ugyanilyen problémával szembesül. A Balaton viszonylag szélcsendes tó, ugyanakkor jelentősek a távolságok. A mai rohanó világban amikor gyakran csak egy nap vagy egy hétvége jut a vitorlás túrázásra, a motorhasználat teljes tiltása gyakorlatilag lehetetlenné teszi távolabbi célpontok meglátogatását, mert bizonytalan a visszajutás. Ez hátrányos a kikötőknek, vendéglátósoknak, szolgáltatóknak éppúgy mint a hajósoknak. A környezetvédelmi indokok pedig mondvacsináltak vagy idejétmúltak. Változtatni kéne!
Bejelentkezés
-
Friss hírek
- A Balaton-törvény módosításának véleményezése
- Taggyűlés
- A Magyar Vitorlás Központ fórumot nyitott
- Magyar Vitorlásközpont Fórum
- MVSZ vs. MVK kenyértörés
- Lehetővé vált a bóján vagy nádas mellett való hajótárolás !
- Viharjelzés grafikonok
- Balatoni Visszafejlesztési Tanács?
- Litkey Farkas nyilatkozott a balatoni motorhasználatról
- Kormány előtt van a hajózási szabályzat módosításának terve
Régebbi hírek
Friss fórum témák
-
Kishajó – csónak
11 éve, 3 hónapja telt el
-
Bejárható Magyarország…
11 éve, 8 hónapja telt el
-
Webmester
11 éve, 7 hónapja telt el
-
Egyesületi beszélgetés
12 éve, 1 hónap telt el
-
Kishajó – csónak
Linktár
Tiszteletem!
Mindenki tudja a Balaton vize azóta tiszta amióta a szennyvizet nem a tóba engedik.
Ezért fel nem foghatom miért tiltják a motoros kishajók használatát.
Láttam egy TV-s vitát. Ott azt mondták nem a víz szennyezése az ok, hanem az,
hogy a kishajó elgázolja a fürdőzőket. Erre Szerednyei Béla művész úr javasolta
engedjék a hajókat májusban , áprilisban, szeptemberben, októberben senki nem fürdik. Azt nem lehet válaszolták a ” nagyokosok “.
Egyesületünk csak a vitorlás kishajók motorhasználatát támogatja, azt is csak bizonyos teljesítmény/hajó tömeg alatt. Azt nem szeretnénk, hogy motorcsónakok kerüljenek a Balatonra. A zaj, a fürdőzők zavarása, a hullámkeltés, a víz felkavarása ami a motorcsónakok ellen szól. Elő-utó szezonban a csendet, nyugalmat még inkább zavarnák a motorcsónakok. (És nem tudom elképzelni, hogy ha valakinek van egy motorcsónakja a vízen az megállná, hogy áprilistól szeptemberig ne használja. És április hányadika és szeptember hányadika? Azért meleg napokon ezekben a hónapokban is lehet fürdeni.)
Andras
Akinek fontos a cél,az megoldást keres,akinek nem az kifogást.
Nem vagyok egyedül,aki úgy véli,a szabályokat olyanok hozzák,akiknek semmi közük a vízhez,tapasztalat nulla. Legallábbis ez a látszat.
A propeller oxigénnel dúsítja a vizet,hosszabb szélcsend esetén én kötelezővé tennék néhány kört,bár aki szereti a vizet,önként is megtenné.
Ahogy a szárazföldön,úgy a vízen is lehet szabályozni a hangerőt,sebességet,vagy amit épp akarok. Pl. ha ereszti az olajat,azt kilométereken át lehet követni,és úgy megbüntetni,hogy többé ne tegye.
Honnan tudja a hatóság,hogy én milyen szélben tudok vitorlázni? Ez az a tipikus kádári beidegződés,amikor nem tekintenek felnőttnek,hanem majd ők tudják és megmondják hol,mikor és meddig. Miért nem az alapján szabályoznak,hogy kell-e menteni vagy sem? Ha az én hibámból menteni kell,legyen elrettentő a büntetés,ha nem akkor meg hagy élvezzem a szelet!
Pl.: ha nem tudok úszni és mellény nélkül megyek be,akkor ha kimentenek keményen büntessenek,ha belefúlok akkor meg javul a hülyék-okosok aránya a parton (semmi gond marad elég). Azokban az országokban ahol demokrácia van ez általában így működik.